En broadcast eller webcast är som en tv-sändning med sekundtajming mellan olika kameravinklar. Detta innebär att allt måste klaffa både tekniskt och vad gäller presentatörernas insatser. Vi kan hjälpa dig att ta ett helhetsgrepp kring innehållet och genomföra talarträning som säkerställer att ditt budskap verkligen går genom rutan. Samt se till att ljud, ljus, musik, film och presentatörer samverkar enligt plan. Vi har dessutom tagit fram ett koncept till en multifunktionell studio som är optimerad för att genomföra dynamiska och interaktiva broadcasts och webcasts – oavsett om de streamas live eller spelas in i förväg.

Ett kundevent arrangeras oftast för att demonstrera nya produkter och tjänster, samt för att stärka relationerna med nya och befintliga kunder. Till skillnad från en mässa har du inga konkurrenter som slåss om besökarnas uppmärksamhet, men det krävs ändå kunskap, kreativitet och fingertoppskänsla för att skapa en miljö och ett program som både lockar kunderna att tacka ja till din inbjudan – och sedan överträffar deras förväntningar under själva eventet. Vi kan hjälpa dig med allt från övergripande tema till innehåll och aktiviteter. I ett fysiskt kundevent ingår ofta även en gemensam middag med inspirerande underhållning eller en spektakulär show, vilket vi har stor erfarenhet av att skapa och genomföra.

Att delta i en mässa kan vara årets viktigaste tillfälle för dig att möta nya och befintliga kunder. Men konkurrensen är ofta stenhård och det gäller att stå ut rejält för att synas och få chansen att göra affärer. För att lyckas med detta är det viktigt att vi tillsammans med dig definierar tydliga mål med din medverkan. När vi alla vet vad du vill uppnå kan vi hjälpa dig med allt från övergripande tema och kommunikation till monterdesign och interaktiva lösningar. Att skapa dynamiska mässmontrar som lockar besökare är både en konst och en vetenskap. Det vet vi efter över 30 år i branschen.

Ett pressevent eller en pressaktivitet arrangeras ofta i samband med en produktlansering, ett jubileum eller ett nytt och spännande samarbete. Det kräver ofta att ämnesexperter möter och interagerar med journalister, vilket de kanske inte är vana vid. För att säkerställa att mötet går smidigt och når sin fulla potential är det viktigt att lära sig medielogik, överbryggning, hur man hanterar svåra frågor och att allmänt höja sin kunskap inom retorik. Vi kan hjälpa dig med detta genom att erbjuda grundläggande medieutbildningar för både enskilda individer och större grupper. Vi kan också ta ett helhetsansvar för hela eventet, oavsett om det är fysiskt eller digitalt, genom att skriva pressmeddelanden och inbjudningar, dressa lokalen eller studion, föreslå aktiviteter samt ta fram talmanus, bildstöd, rörligt material, Q&A-dokument och press-kit.

Syftet med en produktlansering är att introducera en ny produkt eller tjänst på marknaden. Men det kan även handla om att lansera en befintlig produkt eller tjänst på nya marknader eller till nya segment. Lanseringen kan ske i en spektakulär big bang i form av ett gigantiskt, fysiskt eller digitalt event – och/eller i flera små steg på nätet och i sociala medier. Men oavsett vilken strategi du väljer så är det viktigt att hitta rätt i positioneringen och att formulera ett attraktivt erbjudande. För att göra det krävs en gedigen research så att du har full koll på målgruppen och konkurrerande produkter och tjänster. Och detta kan vi givetvis hjälpa dig med, liksom att ta ett helhetsansvar för eventet med avseende på allt från koncept och innehåll till genomförande.

Ett seminarium kan vara en energihöjande del i ett konferensprogram, en kundaktivitet, en kick-off eller liknande event. Till skillnad från en föreläsning är seminariet interaktivt och bygger mycket på diskussioner som innebär att deltagarna arbetar tillsammans för att lösa ett problem eller en frågeställning. Vi kan hjälpa dig att ta fram talmanus och bildstöd, samt dynamiska övningar som bidrar till skratt, aha-upplevelser, fördjupning och breddad kunskap. Vi kan också erbjuda talarträning som säkerställer att du ger ett proffsigt intryck och att budskapet verkligen går fram

En summit, eller ett chefs- eller ledarskapsmöte, har ofta som ambition att sätta agendan för framtiden och skapa gemensamma visioner och målbilder. Oavsett om mötet är fysiskt eller digitalt kan vi hjälpa dig att utveckla innehållet genom att finslipa budskapen, addera dynamik och interaktivitet samt lyfta presentationsmaterialet till en ny nivå med hjälp av grafik, animationer och filmer. För att säkerställa att ditt budskap verkligen landar rätt kan vi också erbjuda talarträning. Givetvis kan vi också skapa den dynamiska miljö som krävs för att deltagare från hela världen ska inspireras att nätverka, utbyta idéer och erfarenheter.

En utbildning kan vara allt från en klassrumsutbildning eller ett digitalt spel till ett fysiskt event där deltagarna tar till sig information i olika stationer. För att säkerställa att du når dina läromål och att deltagarna behåller motivationen är nyckelordet variation. Detta skapas genom att varva teoretiska block med praktiska övningar, diskussioner, utmaningar, quiz och tävlingar. Eftersom det ofta är mycket och/eller komplex information som ska förmedlas är det också viktigt att ta hänsyn till den mänskliga hjärnans sätt att bearbeta och strukturera information. Därför ser vi alltid till att deltagarna får använda flera sinnen och att aktiviteterna tar avstamp i kognitionsvetenskap.

Utställningar och upplevelsecenter är fysiska mötesplatser där barn och vuxna lär sig nya saker genom att ta till sig information med flera sinnen, lösa kluriga utmaningar, experimentera och prova själva. För att skapa nyfikenhet, aha-upplevelser och insikter är det viktigt att först och främst utgå från besökarnas förkunskaper och förutfattade meningar. Här kan vi hjälpa dig med research, för att sedan ta fram ett övergripande koncept och innehåll – till exempel tankeväckande huvudbudskap, informativa fördjupningstexter, roliga visste-du-att-texter och annan kuriosa. Givetvis hjälper vi dig även att skapa rumslig design, grafik, illustrationer, animationer, filmer, VR- och AR-upplevelser.

Ett webbinar är ett seminarium eller en presentation som körs via nätet. Till skillnad från ett fysiskt möte har presentatören ingen ögonkontakt med åhörarna, och det är därför inte ovanligt att de tappar fokus och har svårt att känna delaktighet. Den viktigaste frågan du måste ställa dig är alltså: Hur behåller jag motivationen och uppmärksamheten hos åhörarna under hela webbinariet? Det krävs både kunskap och rätt förberedelser för att webbinarier ska bli spännande, interaktiva och inkluderande. Dessutom bör du tänka på att ge deltagarna någon form av värde, så att de känner att webbinariet är värt deras tid. Det kan till exempel vara att du bjuder på kunskap eller visar hur man använder en produkt eller tjänst. Vi kan givetvis hjälpa dig med såväl innehåll som form och teknik för detta.

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies. Läs mer om cookies och vår integritetspolicy.