DIGITAL VARUMÄRKESLANSERING

Let’s go BICO!

Ett direktsänt tvåtimmarsprogram för cirka 600 anställda med fokus på att boosta och inspirera personalen i samband med lanseringen av BICO:s nya varumärke och visuella identitet. För att lyfta upplevelsen använde vi en avancerad digital plattform med en interaktiv 3D-miljö och virtuella grupprum. Innehållet, som utvecklades i nära samarbete med BICO, inkluderade vinjetter, filmer, presentationer och olika interaktiva moment.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Marie Larsson
0768 – 97 74 27

DIGITAL KICK-OFF

Med fokus på kundens förändringsarbete

Under två halvdagar deltog cirka 150 toppchefer i Mölnlycke Health Cares globala organisation i en digital kick-off med fokus på företagets nya kundorienterade strategi. Från början planerades kick-offen som ett fysiskt event, men på grund av pandemin ändrades planerna med kort varsel till ett hybridevent – som till sist förvandlades till ett helt digitalt format. Detta innebar att scendekor och fysiska grupprum på ett par dagar måste anpassades till ett TV-studioformat. Vi tog fram allt eventinnehåll, till exempel huvudbudskap, manus, presentationer och fysiska element, i nära samarbete med Mölnlycke Health Care.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Mikaela Rustén
0708 – 41 57 23

PROVKÖRNING FÖR MEDIA

Global mediaprovkörning av Volvo C40

I slutet av 2021 bjöd Volvo Cars in hundratals journalister från hela världen till en provkörning av nya helelektriska Volvo C40 i och runt Gent i Belgien. Arrangemanget, som sträckte sig över tre veckor, var ett av företagets första fysiska event sedan pandemiutbrottet, lockade mediarepresentanter från ett 20-tal marknader. A+A:s helhetsansvar för eventet omfattade bland annat koncept, design, pressmaterial, bilder och filmer.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Michael Matson
0705 – 48 49 10

Broadcast

Volvo Penta Marine Commercial Launch

På grund av coronapandemin lanserade Volvo Penta sina nya produkter för kommersiella marinoperatörer i en digital livesändning, där 1000 deltagare världen över bevittnade och interagerade med lanseringen online. A+A var huvudbyrå, producent och show caller för det globala eventet och levererade allt från projektledning till studiodesign, grafik, talmanus, filmer, vinjetter, interaktiva element och material till sociala medier.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Marie Larsson
0768 – 97 74 27

Broadcast

Let’s talk recharge

A+A United och Volvo Cars samproducerade det digitala eventet ”Let’s talk recharge” för 4 100 Volvo Cars-återförsäljare i 36 länder i tre regioner: APAC, USA och EMEA. Eventet var på 26 olika språk, koordinerat av A+A United och växlade mellan globala och regionala sändningar. Den svenska journalisten Lydia Capolicchio var moderator för det 2 timmar långa eventet.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Michael Matson
0705 – 48 49 10

Broadcast

Volvo Trucks new range launch 2020

På grund av coronaviruset ställde Volvo Lastvagnar hastigt in sitt planerade pressevent vid lanseringen av fyra nya lastbilar. Vi ingick i teamet som på mindre än en vecka omvandlade det fysiska heldagseventet till en digital livesändning på en timme. Vårt arbete inkluderade framtagning av manus, vinjetter och grafik, samt projektledning och rollen som producent och show caller.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Michael Matson
0705 – 48 49 10

Pressevent

Explore the future of electromobility

Volvo Lastvagnar presenterade sina eldrivna konceptbilar för anläggningstransporter och regionala transporter genom ett fysiskt pressevent. Under två dagar tog ca 60 journalister från både global dags- och fackpress del av kunskap, strategier och inspiration via seminarier, content safari och provkörning. Vårt arbete var att ta fram ett koncept för hela eventet, inklusive reveal, set-up, grafik och innehåll – presentationer, manus, pressmaterial, filmer etc. Vi höll även i både talarträning och medieträning inför eventet.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Michael Matson
0705 – 48 49 10

Internevent

Pay it forward

För att stärka en kultur där medarbetarna kontinuerligt ger varandra positiv feedback bad Volvo Financial Services oss att ta fram koncept, kommunikation och aktiviteter till en ”recognition week”. Resultatet blev ”Pay it Forward” – en välkänd filosofi för att inte bara återgälda positivitet och uppskattning, utan också sprida det vidare. Vi uppdaterar innehållet i Pay it Forward varje år och projektet vann VFS globala pris för bästa internkommunikation 2019.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Helene Hedberg
0701 – 42 41 04

Gala

Faktumgalan

Faktumgalan arrangerades årligen mellan 2014 och 2019, med syfte att belysa de insatser som görs för att motverka hemlöshet och socialt utanförskap. Vi tog fram scenografi och rörlig grafik till samtliga galor. Vi fungerade även som bollplank i den strategiska produktions- och eventplaneringen samt ofta som backstage support under själva genomförandet.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Mikaela Rustén
0708 – 41 57 23

Seminarier

The Art of Fusion

”The Art of Fusion” var en road show som genomfördes för att stärka Semcons varumärke. I två kunskapsseminarier delade utvalda medarbetare med sig av sin expertis inom framtida trender på ett personligt och okonventionellt sätt. Publiken kunde även interagera med experterna genom att ställa frågor och delta i polls via sina mobiltelefoner. Vi tog fram konceptet, inklusive temafilm, grafik, talmanus och presentationsmaterial.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Mikaela Rustén
0708 – 41 57 23

Mässa

IAA Commercial Vehicles

IAA Commercial Vehicles i Hannover arrangeras vartannat år och är världens största mässa för mobilitet, transport och logistik. Sedan 2008 har vi varit huvudbyrå för Volvo Lastvagnars monter och tagit fram design, koncept, kommunikation och interaktiva lösningar, samt ansvarat för hela projektet fram till leverans. Bilderna är från IAA 2018, när Volvo bland annat visade upp Vera – ett självkörande fordon – för första gången. Detta år slog Volvo även försäljningsrekord med över 2500 sålda lastbilar.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Mikaela Rustén
0708 – 41 57 23

Upplevelsecenter

Hälsa

Hälsa är Universeums interaktiva utställning som syftar till att öka unga människors kunskap om hälsa. Vi designade grafiken och var även involverade i utvecklingen av koncept och innehåll. För att tilltala barn och tonåringar är hela utställningen färgstark, lekfull och energisk med många interaktiva stationer. Varje område har en unik visuell design, men är ändå en del av en sammanhängande helhet med avseende på utseende och känsla.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Mikaela Rustén
0708 – 41 57 23

Hybridevent

Polestar 2

När Polestar visade upp sin första hundraprocentiga elbil för en begränsad studiopublik på huvudkontoret i Göteborg streamades eventet samtidigt till över 200 000 personer runt om i världen. Vi var tidigt inkopplade som producenter, och kunde därför vara med och påverka upplägget med idéer för att skapa dynamik och interaktivitet. Vi tog även rollen som show caller vid såväl repetitioner som livesändning. Drygt en månad senare genomfördes eventet fysiskt i Shanghai för ungefär 500 deltagare.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Michael Matson
0705 – 48 49 10

Summit

Staying ahead

Volvo Lastvagnar samlade sina toppchefer från Europa i Göteborg för att fira ett lyckat 2018, men också för att presentera framtida visioner. Med fokus på inspiration och engagemang skapade vi temat, Staying ahead, designade lokalen och tog fram allt innehåll; programupplägg, filmer, presentationer och möjligheter för deltagarna att interagera med talarna. Vi genomförde också talarträningar, samordnade allt arbete med teknikleverantören och fungerade som show caller under det två dagar långa eventet.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Mikaela Rustén
0708 – 41 57 23

Produktlansering

The shape of trucks to come

När Volvo Trucks i Nordamerika genomförde sin största produktlansering på 20 år var vi eventbyrå med totalansvar för allt från koncept till genomförande. Eventet inkluderade en spektakulär reveal show av de nya lastbilarna och ett tre-dagars program med stationer som innehöll presentationer, testkörning, spel och interaktiva verktyg. Under sex veckor deltog 3000 gäster bestående av kunder, återförsäljare, press och Volvo Trucks interna nätverk.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Mikaela Rustén
0708 – 41 57 23

Webbinar

Move your mind

Tork EasyCube® är Essitys programvara för datadriven städning. För att öka kunskaperna om städbranschen samt göra en mental förflyttning från produktföretag till tjänsteföretag genomförde Essity en serie webbinarier med ca 50 utvalda medarbetare från Europa och USA. Vi tog fram konceptet – Move your mind – och jobbade tätt tillsammans med Essity för att ta fram upplägg, inbjudan, innehåll och övningar. Vi höll även i vissa workshoppar, sammanställde resultaten och gjorde utvärderingar.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Helene Hedberg
0701 – 42 41 04

Utbildningskampanj

Stop, Look, Wave

Stop, Look, Wave är en Volvo-kampanj som syftar till att lära skolbarn hur man agerar säkert i trafiken. Vi har utvecklat utbildnings-kitet som består av en interaktiv saga, rekvisita, give-aways och en instruktörshandbok. Kitet togs först fram för Volvo Lastvagnar, därefter i en reviderad version för Volvo Bussar. Över 100 000 barn över hela världen har hittills genomgått utbildningen.


Nyfiken på att veta mer om detta projekt?

Helene Hedberg
0701 – 42 41 04

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.